matej.blog

30. september 2007

NineK - pot PRosvetljenja ni za vsakogar

Notranja usklajenost, hiša odnosov, informacijsko-komunikacijska doba, vizijalizacija, kultiviranje nagonov, evolucija duše, proces integriranja, kultura komuniciranja, HDI, psiho-fizično zdravje, izobraževanje, psihologija komuniciranja, pozitiven pristop, logos, filozofija, kultura demokratičnosti, ekonomska kibernetika, inovacijska družba, življenjske zgodbe, revitalizacija zavesti, matematika, nizozemski vrt, jezdenje, diplomacija, narava, koraki vzpenjanja in spuščanja, reka in drevo življenja, karate, simboli, mavrični most, domišljija, noetika, upravljanje z znanjem, navdih, duhovne moči, katarza osebnosti, osmišljanje, podzavest, ženska in moška energija, prijateljstvo, samopodoba, vlak razvoja, trikotnik zavesti, koncentrični krogi besednega izražanja, pomen besed, podzavest, afirmacije, neuporaba negativnih besed, fascinacija s črko E, energijski menedžment, energijska banka, iluzije, kariera, razvoj, rast, osebna strategija, vrednote, poslanstvo, vizija, cilji, diamant osebnosti, sistemsko-holističen pristop, eko-logiziranje zavesti, vzpon na višjo raven, notranji svetlobni steber, noologija, umetnost življenja... vse to že na prvih 200 straneh!

Vse! In vsem. In obenem za nikogar, razen za avtorico in, predvidevam, njen ožji krog. Preveč filozofsko za newagerje, premalo instant za self-help, premalo poglobljeno za filozofe, preveč duhovno za komunikatorje, preveč široko za komunikologe in v pretežnem delu premalo strokovno za PR-ovce.

Kar je napisano v predgovoru, je res: knjiga je tiste vrste, da jo lahko odpreš kjerkoli, prebereš nekaj vrstic in se zamisliš. Res je tudi, da sem se muzal ob izjavi na zadnji strani platnice, ki pravi, da 'bo s to knjigo enkrat za vselej jasno, da PR-ovec ne more biti vsak', ki pač pušča več možnih interpretacij. A iskreno: knjiga je zakladnica misli, izrekov, znanja in vedenja. Čestitke avtorici, da je uspela začeti, zbrati in predvsem dokončati to kolosalno (mislim tudi fizično) delo. Gotovo je to dosežek, na katerega je lahko upravičeno ponosna. Gospe ne poznam osebno, niti njenega dela, a upam si misliti, da gre za enega tistih del, ki mu pravimo 'življensko', neke vrsta nagrada za življenjsko delo samemu sebi, v najlepši možni obliki. A tu se, žal, moje simpatije več ali manj končajo - osebno me moti učiteljsko-biografski slog pisanja, malce pozelenim ob raznih vlakih energij in stopnicah zavedanja ter podobnih zadevah, in knjigo bi v običajnih okoliščinah odložil nazaj na polico po prvih nekaj 10 straneh.

Temeljni slabosti knjige sta po mojem mnenju dve:

1. prvih 200 strani, ki so neka "duhovna" podstat in obenem pretirano razvlečen uvod, ki je, menim, popolnoma odveč in bi bil verjetno primeren in pozitivno sprejet v samostojni obliki. Drugi del knjige, od 3. poglavja naprej, je tisto, kar "komunikatorja" dejansko zanima in mu morda, ob poglobitvi in osvojitvi 9 korakov in pripadajočih nasvetov, lahko pride prav v praksi ter za nov pogled na PR pristope. Postopki in prijemi so zanimivi, jasno razloženi, urejeni in poučni, a vendar - nič pretirano novega. Kar seveda ni nujno slabo. Vsakomur, ki je prebral nekaj tujih in domačih strokovnih del na temo odnosov z javnostmi bo vsebina deloma lahko služila kot obnova ali ponovitev nekaterih osnov in vzorcev, a za bolj poglobljene in uporabne napotke, učbenik, če hočete bi (tudi) jaz raje pobrskal drugje. Če povzamem, so zame skoraj edina (dodana) vrednost knjige primeru v poglavju 4, ki so zelo konkretni in podrobno predstavljeni, napisani so tudi rezultati. Vsebinsko so sicer specifični oz. se dotikajo relativno podobnih področij, a vseeno je zelo pohvalno, da so vključeni.

2. (sledeč iz prve točke) pozicioniranje. Ako bi bil njen naslov 'Moj pogled na vse mogoče' in bi stala na polici med duhovno literaturo, bi bilo bolje. Še bolje pa bi morda bilo, če bi knjigo (težko in debelo, kot je ugotavljala že Tamara), avtorica razdelila na nekaj zvezkov - ali vsaj na dve različni in ločeni polovici - ter tam fokusirala vsebino (enkrat duhovno, drugič biografsko, tretjo pa morda res komunikološko ali PR-ovsko). Za to zadnjo bi bila podpora PR društva lahko bolj kredibilna popotnica kot v tem primeru, kjer ustvari bralcu kvečjemu zmeden pogled (še posebej takemu, ki se ne pregrize do globin v zadnji tretjini, kjer se skrivajo sladice), še manj pa se prikupi takim skeptikom, dvomljivcem in nejevernim Tomažem, ki jim gredo tovrstni pristopi h (kvazi, ali še bolje umetno vsiljeni) duhovnosti kar precej na živce. Pomnite namreč: s črno barvo ne moremo narisati rumenega sonca!

Knjigi želim srečno plovbo po njeni reki življenja, avtorici in ostalim sodelavcem pri knjigi pa svetujem, da premislijo, kako ogromen nabor različnih informacij prerešetati, razdeliti in morda v drugačni obliki in obsegu ter drugimi poudarki ponovno ponuditi posameznim skupinam potencialnih bralcev.


4 komentarji:

Centrifuzija pravi ...

Midva se pa očitno povsem strinjava. Upam, da si (tako kot jaz) tudi ti začutil užitek ob prekopicavanju besed. Dva dni sem veselo secirala vsako besedo in to zgolj za veselje. Mat + E + mat je zakon.

Centrifuzija pravi ...

Ooo, Glamoramo bereš. Kul je, čeprav sem jo že davno, davno.

tomaz pravi ...

vidm, da si se tako kot Tamara tudi ti vrgu v recenzolizo knjige! :)

in očitno tudi ti ne prekipevaš od navdušenja! :)

Mi je pa zato tvoj D.O. toliko bolj simpatičen! pravoprijetno branje brez pretencioznega mučenja bralca in njegovega IQja ter sila cicibanovski primeri, ki človeku pustijo pečat v možganih! hura za Davida :)

P.s.: Ja, Glamorama je dobra. :)

Matej pravi ...

U, kul, komentarji!

Mhm, Tamara, besede so res celo veselje, res so me navdušili tisti vlaki, reke, stopnice in drevesa, Mat+etc. bo pa postala legenda.

Glamoramo sem že prebral, ja, zdaj berem že nove stvari, samo nisem še zamenjal.

Tomaž, me veseli, da je dobr!